Translate

perjantai 15. heinäkuuta 2016

MUUTOKSEN TUULIA

Hei taas kaikki ihanaiset! <3
Ihan aluksi, pahoittelut blogin hiljaiselosta. Olen viime aikoina ollut hyvin kiireinen johtuen muutoksen myllerryksessä ja töiden ympärillä pyörivästä elämästäni.

Kiitos muuten kaikille, jotka linkkasivat bloginsa edelliseen postaukseen. Uusien luettavien blogien kalastelu on vielä vähän vaiheessa tämän hässäkän vuoksi, mutta olen kyllä käynyt selailemassa jokaista linkattua blogia, ja kivoiltahan ne näyttivät! :)

Viikko sitten postiluukustani tupsahti kirje, jossa kerrottiin minun saaneen opiskelupaikan Lahden koulutuskeskus Salpauksesta! Hain siis kesän lisähaussa itseäni kiinnostavia aloja lukiopohjaisista oppilaitoksista, ja pääsin sisään Salpaukseen. Lähden siis opiskelemaan matkailualan perustutkintoa, ja aikanaan minusta sitten valmistuu matkailupalveluiden tuottaja.
Otin oitis opiskelupaikan vastaan ja aloin etsiä kämppää Lahdesta. Löysinkin sellaisen pienen opiskelijasolun, jonka vuokrasin.

Olen siis yhden ainoan viikon aikana hoitanut koulupaikkani kuntoon, hankkinut itselleni kämpän ja ravannut vielä töissä minkä suinkin olen ehtinyt.. Huhhuh. 
Ainoa, mikä vielä pitää hoitaa, on nykyisen kämppäni tyhjennyts ja siivous, mutta sillä ei onneksi ole sen suurempaa kiirettä, kun kämppä on periaatteessa käytössäni vielä elokuun ajan.
Olen kuitenkin on aloittanut tavaroiden pakkaamista sekä laatikoiden ja kaappien tyhjennystä.
Mitä pikemmin, sen parempi.


Toisaalta tuntuu hieman haikealta ja vaikealta jättää perhe ja kaikki ystävät - siis lähes koko tukiverkosto Pohjanmaalle ja lähteä toiselle puolen Suomea. Mutta se miksi sen teen, on se, että todellakin haluan tätä. En halua enää välivuosia. Minusta elämä on paljon mielekkäämpää, kun on koulua ja/tai töitä. Noh.. olihan mulla Lapualla juontohommat IskelmäTV:ssä, mutta sen jätän nyt taakseni. Lapua oli yksi luku mun elämässä, ja vajaan kuukauden kuluttua alkaa seuraava luku: Lahti.

Yksi asia, mikä tässä myös helpottuu, on minun ja poikaystäväni välimatka. Poikaystäväni siis asuu Heinolassa, joka ei ole niin kauhean kaukana Lahdesta. Tähän mennessähän meillä on siis ollut välimatkaa hurjat 400km. Mutta se Luojan Kiitos helpottuu vajaan kuukauden kuluttua.<3

Mulla on vielä kolmaskin syy lähteä Lapualta. Poikaystävä ja opiskelupaikka ovat tietenkin tärkeimmät pääsyyt lähtööni, mutta kolmas syy on se, ettei mulla ole täällä mitään muuta kuin perhe ja ystävät. 
Tämä on paikka, jossa koin pahimmat koulukiusaamisvuoteni, paikka jonne en oikein koskaan ole tuntenut kuuluvani. Paikka, jonka olen jo nähnyt, ja jolla ei ole mulle enää mitään annettavaa. 
Miksi siis jäisin tänne?

En tietenkään jätä Lapuaa taakseni katkerana kiusaamisesta. Mun on vain helpompi unohtaa ne tietyt ihmiset, kun en ole paikassa, joka heistä muistuttaa. Rakastan perhettäni ja ystäviäni, ja heitä kiitän siitä, että olen saanut kokea Lapualla asuessani jotain hyvääkin.<3
Koulukiusaamisesta huolimatta koin täällä myös hyviä vuosia. Lukiovuodet olivat hyviä vuosia, kun kiusaaminen loppui ja kaveripiirini laajeni hieman. :)

Lähden onnellisena ja seikkailunnälkäisenä. Haluan antaa elämän viedä mukanaan.
Olen niin innoissani siitä, että aloitan taas opiskelun ja pääsen tutustumaan uusiin ihmisiin ja tietenkin lähemmäs J:tä. <3

Täytyy antaa elämän viedä mukanaan ;).



2 kommenttia: