Translate

sunnuntai 4. lokakuuta 2015

AJATUKSIA KAUNEUDESTA

Moikka, ja hyvää lokakuuta kaikille!
Syksy etenee koko ajan eteenpäin - itse olen kaupoissa havainnut jo jouluvalojakin olevan myynnissä :D. Tätä ennen aikaista jouluhössötystä en ikinä ole ymmärtänyt. En ole mikään jouluihminen henkeen ja vereen.

Mutta mennäänpä asiaan, eli tulin kirjoittelemaan omia ajatuksiani kauneudesta. Tämä on pinnalla ollut aihe, ja saattaa ihmisestä riippuen olla aika arkakin aihe.
  Mun mielestä kauneutta on olemassa monenlaista. Itse en pidä ihmisten luokittelusta ja kasteihin jakamisesta ulkonäön perusteella.
  Ihan totta, voihan olla, että joku on ulkonäöllisesti todella kaunis/komea ja hyvännäköinen, mutta entäpä jos hän onkin luonteeltaan röyhkeä, ilkeä ja epäkunnioittava muita kohtaan.. Onko sellainen ihminen kaunis? Ehkä ulkoisesti, mutta mun mielestä kauneus on aina kokonaisuus.
  Kun esimerkiksi tiedät ihmisen, jolla on hyvä sydän, joka kohtelee muita ihmisiä samanarvosina itsensä kanssa, näet hänet kauniina myös ulkoisesti. Ainakin mä näen.


Mun motto kaunistautumisessa kuuluu: Meikata saa muttei feikata.
  Kaunistautuminen ja meikkaaminen on mulle kuin harrastus. Se, onko mulla naamassani kuinka paljon tai vähän meikkiä, vai onko ollenkaan, ei vaikuta mun itsetuntoon. Toki kaikilla varmaan joskus on sellaisia päiviä, kun katsoo aamulla peiliin ja toteaa, että "Näytänpä mä kamalalta, äkkiä suihkuun ja sitten meikki naamaan!" :D Mutta se on niin hetkellistä, ei sellaista asiaa tule sitten jäätyä miettimään sen enempää.


En ole ikinä pitänyt itseäni erityisen kauniina, tarkoitan, etten ikinä ole ajatellut olevani kauniimpi tai parempi kuin joku muu, vaikka tiedänkin, että mulla on kauniit kasvot. Se, että tietää olevansa nätti, ei tarkoita, että olisi itserakas. Itserakkauteen liittyy mun mielestä alituinen pelko siitä, että jossain on joku itseä kauniimpi ja parempi, ja siksi on tuotava sitä omaa paremmuuttaan ja ulkonäköään esille. Rehellisesti ja suoraansanottuna, mulla ei sellaista pelkoa ole. Miksi vaivaisin päätäni moisilla ajatuksilla siitä, että "entäs jos joku ajattelee, että toi on kauniimpi kuin mä". Sitten ajattelee, ei se ole multa pois.

Kauneutta on monenlaista. Sinä siellä, joka luet tätä tekstiä: olet kaunis, älä anna kenenkään laittaa itseäsi epäilemään sitä tosiasiaa! :)

Hyvää huomenna alkavaa uutta viikkoa kaikille ja mukavaa syksyn jatkoa! :)
Palaillaan taas :)

Petra


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti