Translate

maanantai 23. helmikuuta 2015

LUKULOMALAISEN ARKEA

Hejsan taas!

Viikko on ollut jo lukulomaa, ja itse oon kyllä lukenut ahkerammin, mitä aluksi olisin itsestäni uskonut. Lukion 2. luokalla mun motivaatio nimittäin vähän laski, kun halusin vaan jo saada sen valkolakin ja päästä nopeasti jatkamaan opintoja.

Nyt lukuloman edetessä mun motivaatio on taas kasvanut. Oon oivaltanut monia asioita opiskeluun liittyen. Aikaisemmin mulla oli aika paljon ulkoa päin vaikuttavia paineita. Nyt mä oon oppinut olemaan välittämättä niistä.

Oon jaksottanut mun lukemista niin, että luen yhteensä jotakuinkin 4-6 tuntia päivässä. Välillä pidän taukoja. Eihän ahkerinkaan lukutoukka jaksa kuutta tuntia lukea putkeen! :D

Viime postaukseen laitoin hyviksi havaitsemiani opiskeluvinkkejä. Sieltä unohdin pari TODELLA hyvää ja vaikuttavaa vinkkiä: Kun luet, tee se mahdollisimman kaukana tietokoneesta (varsinkin, jos sulla on taipumusta vetäytyä siihen sen sijaan, että jatkaisit lukemista). ja kannattaa myös koulutehtävien ja lukemisen aikana pitää kännykkä äänettömällä. Silloin kukaan ei häiritse sua eikä katkaise sun keskittymistä. Mulla se ainakin toimii. Se kannattaa varsinkin silloin, jos sun puhelin pirisee lyhyin väliajoin ja/tai jos sulla on esim. viestin lukemisen jälkeen taipumusta jäädä näpeltämään puhelinta.


Mä olen tunnetusti tosi kova koheltamaan. Se on mulle ihan arkea, sen oon saanut huomata jo ajat sitten. Viime keskiviikkona nimittäin onnistuin lukitsemaan itseni omaan vessaani! :D En saanut millään ovea auki, kunnes se sitten 20 minuutin yrittämisen jälkeen auksei :D. Tällainen mä vain oon. Melkein joka päivä mun ensimmäinen ajatus on, että minkäköhänlaisia kommelluksia tänään on luvassa :D.

Voisin samastua tähän... :D


Mulla on maaliskuulle yksi oma ihan henkilökohtainen projekti suunniteltuna: uusi novelli. Lukemista ja kirjoittamista rakastavana ihmisenä nimittäin kirjoitan paljon novelleja, ja haaveissa on, että joskus kirjoittaisin useampia romaaneja. Eli kirjailijan työtä ainakin pienenä lisätienistinä tulevaisuudessa olen suunnitellut.

Ja muuten hei! Oottehan huomanneet, että tuolla alhaalla on aina joka päivälle oma "cheeky quote". Joka tykkää niitä lueskella niin ollapas hyvä vaan! :) Ja horoskooppeja rakastavana ja harrastavana mimminä olen laittanut myös päivittäisen horoskoopin tänne blogiin, sekin löytyy tuolta alhaalta. Ne horoskoopit on kylläkin englanniksi, mutta kyllähän jokainen nyt sen verran englantia osaa että yhden horoskoopin suomentaa :D. Ja voihan siinä apuna käyttää vaikka sanakirjaa, jos joku sana jää vaivaamaan.

Osalla on alkanut hiihtoloma tällä viikolla. Hyvää hiihtolomaa siis kaikille hiihtolomalaisille! :)

Ja lukulomalaiset, onnea kaikille tuleviin kirjoituksiin. Muistetaan, että opiskelu ja lukeminen kannattaa. Unelmien eteen on tehtävä töitä, ja kova työ palkitaan. :)

Muistetaan tämä! :)
Tässä tuli nyt muutama tällainen "quote", josta voipi jokainen halutessaan poimia jonkinlaisen neuvonjyväsen itselleen.
My little darling <3
Mun rakas Ottoni :)

2 kommenttia:

  1. Mitä ihmettä apua, mulle tuli tätä lukiessa käsittämätön tarve päästä lukemaan kirjoituksiin... :'----D oon kyllä 200% varma että vuoden päästä tämä tunne on poissa..

    ♥ http://hihitysta.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, jos joku on saanut tästä intoa lukea! :))

      Poista